 |
|
 |
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michaellll86
Necromancer
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 2260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań, Górczyn
|
Wysłany: Śro 10:12, 14 Gru 2005 Temat postu: Porady, spostrzeżenia. |
|
|
Lista może być naprawdę długa, ale nie chodzi o całe poradniki czy "solucje" do gry, tylko krótkie spostrzeżenia, które nieraz są jasno napisane, ale często prawie nikt o nich nie pamięta, jak na przykład:
1) Lekkie transportery nie są opłacalne w stosunku do pojemności, ale po rozwinięciu silnika impulsowego dochodzi nawet do dwukrotnie większej szybkości niż ciężkiego transportera (który zawsze będzie miał silnik spalinowy). Ja właśnie ZACZĄŁEM się przestawiać na lekkie... Mam 60
2) Gdy budujesz bunkier w początkowej fazie jako mięso armatnie przydadzą się lekkie lasery (krążowniki mają szybkie działa przeciw wyrzutniom rakiet), a później wyrzutnie rakiet (bo niszczyciele mają szybkie działa przeciw lekkim laserom).
3) Bombowce najbardziej nadają się do niszczenia samej obrony, aczkolwiek w walce też się dobrze sprawiają (całkiem dobry pancech i powłoka), tylko że wolno latają. Po zdobyciu napędu nadprzestrzennego na 8 poz (zmiana silników z impulsowego na nadprzestrzenny) bombowiec staje się najbardziej opłacalną jednostką (choć dużo "zżera" )
4) Niszczyciel po zdobyciu 8 poz napędu nadprzestrzennego staje się tylko zbyteczną rzeczą, ponieważ bombowiec lata równie szybko, kosztuje podobną ilość surowców, ale ma szybkie działa przeciw większości systemów obronnych. Jedynym momentem, w którym można się zastanawiać nad opłacalnością jest chwila, w której atakujemy bunkier z dużą ilością plazmówek i dział Gaussa (na te systemy bombowiec nie ma szybkich dział), ale chyba nawet wtedy bardziej opłaca się 20 lekkich myśliwców niż 1 niszczyciel.
Przed 8 poziomem nadprzestrzennej niszczyciel przydaje się bardziej, ale nadal w bardzo małym stopniu, ponieważ w sumie jest tylko ulepszoną wersją OW, a nawet jeśli atakujemy głównie lekkie lasery, to bombowiec ma dwa razy szybsze działa przeciw nim ( 20:10 ).
5) Ciężkie lasery są całkowicie zbyteczne. Łatwo to sprawdzić w SpeedSimie. Należy ustawić jakąś potyczkę, ale tylko przeciw samym Ciężkim. Później połowię Ciężkich zamienić na lekkie (przelicznik *4), a później zamiast wszystkich Ciężkich postawić 4 razy więcej lekkich. Wyniki powinny być takie, że pomiędzy 2 i 3 próbą nie będzie większej różnicy, a w 1 odniesiemy (jako obrońca) większe straty. Poza tym bombowiec ma szybkie działa przeciw lekkim 20, a przeciw ciężkim 10, co przy przeliczeniu, że *4 wychodzi, że tracimy dwa razy więcej. Jedyna możliwość na opłacalność, to w przypadku ataku niszczycieli, ale jak już pisałem ich budowa się nie opłaca...
6) W tej grze ważniejsza jest ilość niż jakość (aczkolwiek budowa plazmówek powoduje, że agresor ZAWSZE dozna uszkodzeń, co niektórych może zniechęcić do ataku)
7) Żadny typ obrony nie ma szybkich dział. Dlatego jeżeli planujemy atak tylko i wyłącznie na bunkier (nie może być floty), w którym jest dużo plazmówek i Gaussa doskonałym pomysłem jest zabranie ze sobą jak największej ilości sond szpiegowskich, jako mięso armatnie (ale traci to na znaczeniu, jeżeli jest dużo lekkich laserów i wyrzutni rakiet, jednakże zawsze pomaga). Jeżeli jest flota takie rozwiązanie RACZEJ nie jest praktyczne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
|
 |
michaellll86
Necromancer
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 2260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań, Górczyn
|
Wysłany: Czw 13:15, 15 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
8) Czas, który jest widoczny na stronie jest zawsze spóźniony, a zgadza się tylko w momencie wczytania strony. Nie wiem na czym to polega, ale bardzo łatwo się przekonać jak bardzo jest to niedokładne zostawiając stronę na parę(naście) minut, a później odświerzając ją - 10 sekund opóźnienia to minimum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
michaellll86
Necromancer
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 2260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań, Górczyn
|
Wysłany: Czw 11:44, 22 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
9) Bawiłem się wczoraj u Khaseera SpeedSimem - wyszło, że do rozbicia mojego bunkra potrzeba 2200 OW. Nie piszę tego, żeby się chwalić, ale po to, by dać porównanie. Później sprawdzaliśmy, ile jest potrzebnych krążowników... Z porównania kosztów wychodzi, że zamiast jednego OW możemy zbudować dwa krążowniki, czyli za cenę 2200 OW kupilibyśmy 4400 krążowników, a zaledwie 2800 krążowników wystarczało do rozbicia tego samego bunkra
Jest to naprawdę duża różnica, którą można bardzo dobrze wykorzystać. poza tym krążownik jest najszybszym dostępnym statkiem na ogame (nie licząc sond szpiegowskich i przyjmując średnie rozwinięcie każdego z napędów), dzięki czemu doskonale nadaje się do szybkich wypadów zaczepnych w czasie wojny. Jeżeli chodzi o (szybkie) ataki na farmy, to już traci znaczenie, ponieważ lekki transporter lata wolniej od OW.
Jednak ma jeszcze coś, co moim zdaniem ustawia jego pozycję przed OW:
szybkie działa przeciw wyrzutniom rakiet oraz szybkie działa przeciw lekkim myśliwcom. OW nie ma żadnych szybkich dział.
Jest jednak jedno "ALE": Gdy porówna się bitwę 200 OW i 400 krążowników, to te drugie przegrywają z kretesem (niszczą około 16 OW). I tutaj dochodzimy do pewnej "pozornej" sprzeczności: Z jednej strony krążownik jest zdecydowanie ponad OW, z drugiej OW rozbija krążowniki niczym myśliwce.
Rozwiązanie jest proste - krążowniki (nie biorę pod uwagę bombowców, które są zdecydowanie najlepsze) są bardzo dobre przeciwko obronie, a OW są królami jeśli chodzi o niszczenie flot przeciwnika przy jak najmniejszych stratach.
Czyli każdy powinien dostosować swoją "produkcję" w zależności od taktyli jaką preferuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Judge Dredd
Orc Rider
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: Czw 12:33, 22 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Super michaellll Bardzo mi się to teraz przyda (punkt 9).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Sir Porypaniec
Witch
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 11:52, 24 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Chyba jeszcze warto by było wspomnieć o sondach szpiegoskich we flocie.
Wesołych Świąt
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Des
Orc Shaman
Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin/Katowice
|
Wysłany: Nie 11:53, 15 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Mam pytanie. Ile kosztuje bombowiec ? Nie mam jeszcze kompletu technologii do jego budowy. Mam za to jedną z kolonii, o małej ilości pól i nie wiem czy warto inwestować w rozbudowę stoczni ( do poz. 8) przy zerowej rozbudowie magazynów. -dzienk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
michaellll86
Necromancer
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 2260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań, Górczyn
|
Wysłany: Nie 11:57, 15 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Bombowiec kosztuje: 50k M, 25k K, 15k D
Na tym forum masz temat bodajże "Drogowskaz" i tam jest odnośnik do oficjalnego cennika ogame (na forum ogame) - tam znajdziesz ceny wszystkiego
Heh to wygląda jak byśmy się umówili
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Wasabi
Carniphila
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 397
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 11:58, 15 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Heh to wygląda jak byśmy się umówili
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Sir Porypaniec
Witch
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 11:58, 15 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Lepiej tą kolonie rozwalić i próbować jeszcze raz... nie opłaca się rozbudowywać małych planet.
BOMBOWIEC:
Wymagania: Metal:50.000 Kryształ:25.000 Deuter:15.000 Energia:0
Pozdrawiam!!
Heh to wygląda jak byśmy się umówili
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sir Porypaniec dnia Nie 19:50, 15 Sty 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Meridiamus
Minotaur Mage
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 17:13, 15 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Ogólnie jeśli to ma być trwała kolonia to kolonie o mniejszej ilości pól niż matka kasować.. chyba że to jest pozycja 15 albo 1 i chcemy deuter albo grawitki, ale wtedy też trzeba kilka prób, żeby temperatóre odpowiednia uzyskać (na danej pozycji temperatury tez się wahają w pewnych granicach).
Jeśli zakładamy kolonie w innej gali albo daleko to czasem warto zrobić kolonię na którą się będzie kolonializatory słać z misją stacjonój w okolice, które chcemy opanować, gdyz kolonializator jest wolny, a już kilka razy mi się zdarzyło, że wypatrzyłem fajne miejsce.. śle kolonializator i jak doleciał to już zajęte więc wraca.. a tak można w miare szybko 20 prób wykonać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
 |
|
|
 |
|